مزو چربی سوز غبغب

مزوتراپی غبغب چیست؟


یکی از راه‌ های از بین بردن غبغب، مزوتراپی است. مزوتراپی غبغب، با تزریق ماده حل کننده چربی به ناحیه چانه و گردن انجام می‌ شود. برای انجام این روش درمانی، پزشک از سوزن‌ های بسیار ظریفی برای تزریق مواد خاصی به پوست شما استفاده می‌ نماید، سپس این مواد موجب حل شدن چربی اطراف چانه و گردن می‌ گردد. پس از حل شدن چربی‌ ها، متابولیسم بدن شما به طور طبیعی، سلول‌ های چربی را از محل تحت درمان دفع می‌ نمایند.

 

مزایای مزوتراپی غبغب

این عمل می‌ تواند به کوچک کردن و یا رفع غبغب کمک کند.

آنزیم‌ های تجزیه کننده چربی که در طول مزوتراپی تزریق می‌ شوند، سلول‌ های چربی غبغب، فک و گردن را از بین می‌ برند. در نتیجه این سلول‌ ها دیگر نمی‌ توانند چربی را ذخیره کنند و چربی‌ های این نواحی از بدن دفع می‌ شوند. این فرایند موجب رفع یا کوچک‌تر شدن غبغب می‌ گردد.

خطر بروز عوارض جانبی در این روش اندک است.

مزوتراپی غبغب نسبت به سایر روش‌ های رفع غبغب، عوارض کمتری دارد زیرا آنزیم‌ های تجزیه کننده چربی که در طول مزوتراپی به غبغب تزریق می‌ شوند، در بدن نیز به طور طبیعی ساخته می‌ شوند. این امر عوارض جانبی را به حداقل می‌ رساند. با کمک این روش درمانی، شما می‌ توانید بدون اینکه نگران عوارض جانبی شدید و دوران نقاهت طولانی باشید، به نتایج زیبایی مشابهی با عمل‌ های جراحی، دست پیدا کنید.

این روش دردناک نیست.

هرچند ناحیه زیر چانه و گردن، ناحیه حساسی برای درمان است اما این روش درمانی غیرجراحی و کم تهاجمی است و نسبتا بدون درد می‌ باشد. شما فقط ممکن است که در طول درمان کمی احساس گرما کنید. با این‌ حال استفاده از پماد‌های بی‌ حس کننده در ناحیه تحت درمان، قبل از تزریق و گذاشتن یخ، بعد از تزریق، می‌ تواند هرگونه احساس ناراحتی را برطرف نمایند.

ظ

اهر جوان‌ تری به شما می‌ دهد.

به دلیل توانایی دارو‌های مزوتراپی در پاره کردن دیواره سلول‌ های چربی و جلوگیری از ذخیره سازی چربی در آن‌ ها، غبغب کوچک شده و یا کاملا برطرف می‌ شود. رفع غبغب موجب می‌ شود که ناحیه زیر چانه و گردن کاملا مشخص شده و همین امر موجب می‌ گردد که لاغرتر و جوان‌ تر به نظر برسید. با این روش درمانی اثرات گذشت زمان را از چهره خود پاک نمائید و چهره‌ ای بهتر از همیشه داشته باشید.

این یک روش غیر تهاجمی است.

با کمک عمل لیفت گردن ولیپوساکشن نیز می‌ توان غبغب را رفع نمود، اما این روش‌ های جراحی، خطرات بیشتری نسبت به مزوتراپی غبغب دارند. برای انجام روش‌ های درمانی دیگر، اغلب نیاز به بیهوشی عمومی وجود دارد و همین امر یک سری خطرات دیگر را به همراه می‌ آورد. به عنوان یک روش درمانی غیر تهاجمی، مزوتراپی غبغب، خطرات کمتر و موارد کمتری برای تصمیم گیری در هنگام انتخاب روش درمانی مناسب برای شما دارد  البته شما می‌ توانید نتایج زیبایی مشابه جراحی‌ های تهاجمی را دریافت نمائید در حالی که خطرات کمتری متوجه شما خواهد بود.

این روش سریع انجام می‌ شود.

روند اجرای این روش درمانی سریع است. معمولا بیمار بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت تحت درمان قرار می‌ گیرد. به طور متوسط در یک جلسه درمانی مزوتراپی غبغب، بیمار بین ۲۰ تا ۵۰ تزریق در ناحیه زیرچانه، دریافت می‌ نماید. البته تعداد تزریقات دریافتی بسته به مقدار چربی در زیر چانه و نتایج درخواستی از این درمان، متفاوت است. بعضی از افراد ممکن است به جلسات درمانی بیشتری نیاز داشته باشند، اما جلسات درمانی بعدی نیز به همان اندازه آسان و سریع خواهد بود.

نتایج این روش درمانی طولانی مدت است.

به دلیل اینکه این روش درمانی، سلول‌ های چربی را در ناحیه مورد نظر از بین می‌ برد، این ناحیه فاقد سلول برای ذخیره سازی چربی می‌ شود. بیشترین نتایج درمانی مزوتراپی غبغب، پس از ۶ ماه بعد از تکمیل دوره درمان، مشاهده می‌ گردد

مراقبت بعد از مزوتراپی غبغب


بلافاصله بعد از اتمام مزوتراپی غبغب، با حل شدن چربی‌ ها، احتمال دارد که کمی قرمزی، تورم، حساسیت و درد در ناحیه تحت درمان احساس نمائید که همراه با کمی احساس کرختی در اثر داروی بی‌ حسی موضعی می باشد. این عوارض معمولا پس از چند روز به مقدار قابل توجهی، بهبود می‌ یابند.

  • در روز اول بعد از مزوتراپی از کمپرس سرد استفاده نمائید، البته ممکن است که تا چند ساعت درد داشته باشید.
  • حداقل تا ۴ ساعت بعد از مزوتراپی غبغب، از شستشوی ناحیه درمانی و دوش گرفتن، خودداری نمائید.
  • تا ۲۴ ساعت از انجام ورزش‌های شدید اجتناب نمائید.
  • تا ۲۴ ساعت پس از مزوتراپی، از مصرف دارو‌های ضد التهابی (آسپیرین، موترین و غیره) یا ویتامین‌ E خودداری نمائید.
  • پس از مزوتراپی غبغب، به مدت ۲ هفته از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، اجتناب نمائید.

پزشک شما باید بر اساس نیاز‌های خاص شما، یک برنامه درمانی ویژه برایتان طراحی نماید زیرا اکثر افراد برای رسین به اهداف زیبایی خود، با مزوتراپی غبغب، به بیش از یک جلسه درمانی نیاز دارند و به طوریکه در تحقیقات بالینی، مشاهده شده است، اکثر افرادی که تحت درمان مزوتراپی غبغب قرار گرفته‌ اند، پس از ۲ تا ۴ جلسه درمانی به نتایج قابل مشاهده رسیده‌ اند  و در ۵۹ درصد موارد، انجام ۶ جلسه درمانی ضروری بوده است.

هنگامی که آنزیم‌ های تزریق شده در مزوتراپی، سلول‌ های چربی را در ناحیه زیر چانه و گردن از بین ببرند، انتظار می‌ رود که نتایج، ماندگار باشد و نیازی به درمان مجدد نباشد زیرا سلول‌ های چربی دیگر نمی‌ توانند چربی ذخیره نمایند.

 

نمونه کار