بوتاکس

بوتاکس نوعی سم بوتولینوم می باشد که به منظور برطرف نمودن چین و چروک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده نمودن از این روش برای برطرف نمودن خطوط پنجه کلاغی خطوط افقی روی پیشانی و خط اخم روشی بی خطر، سریع و غیر تهاجمی می باشد. اما اثر آن کوتاه مدت (3 تا 6 ماه) بوده و پس از مدتی نیاز به تمدید تزریق می باشد.

بوتاکس باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

مراقبت بعد از بوتاکس و چگونگی انجام اعمال روزانه، بر ماندگاری بوتاکس و کاهش عوارض بوتاکس تاثیر خواهد داشت، پس مراقبت‌های بعد از بوتاکس را جدی بگیرید!

مراقبت بعد از بوتاکس
مهم ترین نکات مراقبت بعد از بوتاکس، شامل رعایت موارد زیر می شود:
یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از بوتاکس نخوابیدن و دراز نکشیدن به مدت ۵ساعت بعد از تزریق می‌باشد.زیرا دراز کشیدن بافاصله بعد از تزریق بوتاکس می‌تواند تاثیر منفی روی نتیجه درمان بگذارد وهمانطور که گفتیم باعث جا به جا شدن بوتاکس شود وپخش شدن آن در نواحی دیگر پوست می‌شود.

یکی دیگر از مراقبت های بعد از بوتاکس انجام ندادن فعالیت های سنگین است. فرد می تواند بعد از تزریق بوتاکس با رعایت برخی نکات مهم به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد، اما باید از عوامل تحریک کننده پوست به مدت دو روز جلوگیری کرد.
بنابراین بعد از تزریق بوتاکس به هر یک از نواحی صورت به مدت یک یا دو روز از ورزش‌های سنگین و هوازی (ایروبیک) اجتناب کنید.

توصیه میشود برای ایمنی بیشتر فرد بعد از گذشت ۲۴ساعت حمام کند. استحمام بعد از تزریق بوتاکس دارای شرایط خاصی می‌باشد و با توجه به این شرایط فرد کمتر دچار مشکل می‌شود.

آب بیش از اندازه گرم نباشد.
از ماندن در وان حمام و حمام بخار پرهیز کنید.
زیرا فشار زیاد و دمای بالا باعث تغیر حالت دادن بوتاکس می شود و می تواند تاثیر بدی رو عملکرد آن داشته باشد.

توصیه برای شستن صورت بعد از بوتاکس این است که تا ۲۴ ساعت بعد بهتر است از شستن صورت خودداری کنید، اما در شرایط ضروری می‌توان با رعایت نکات این کار را انجام دهید البته بهتر است برای شستن صورت بعد از بوتاکس از اسفنج یا گلوله پنبه بزرگ که به آب آغشته کرده‌اید استفاده کنید و آن را با کوچک‌ترین فشار روی محل تزریق بکشید و فشار زیادی وارد نکنید.
اگه به دارو یا ماده خاصی حساسیت دارید حتما دکتر پوست خود را در جریان بگذارید، زیرا ممکن است حساسیت به بوتاکس را تجربه کنید.
در فصول سرد سال نباید از کلاه‌ها و لباس‌هایی که روی پیشانی و محل تزریق را می‌پوشانند استفاده کنید؛ این لباس‌ها به ناحیه تزریق فشار وارد کرده و یا منجر به تعریق آن نواحی می‌شوند و در آخر احتمال دارد منجر به حرکت ماده بوتاکس شده و ایجاد ناهنجاری در ناحیه تزریق شود.

نمونه کار